Blek, ska man inte va de på hösten?

Bra dag på jobbet?

Nej, det är inte riktigt vad jag har haft.
Jag älskar mitt jobb och mina gammlingar det kan ingen ta ifrån mig,
men ååå vad arg och ledsen jag blev idag när jag kom till en vårdtagare,
när hennes son va där. När jag kliver innanför trösklen börjar han skrika på mig....
jag får förkotta historien för jag blir så rasande arg. Detta sa han:

Han: Har du tagit sprutan i dag?
Jag: Vadå?
Han: Den där för allergin?
Jag: Menar du svininfluensan?
Han: hahaha... den ja!
Jag: Ne de har jag inte...
Han: ska du inte ta den?
Jag: nej de ska jag inte...
Han: Va.. får du jobba kvar då.. HAHAHA...
Jag: Det hoppas jag väl men om den frågan komer upp så får vi väl se.

Typ så lät det fast elakt sagt... jag gjorde ju lite fel som svarade på frågan för det är ju min ensak vad jag tar för ställning till sprutan och de. Men det va inte första gången han va där som jag också kom.

Efter en stund när jag är klar och en kollega till mig kom sa han till mig:

Han: Hjälp vad blek du är Du måste nog gå och sola.
Jag: Jag är alltid belk, även på sommaren.
Han: Är du en albinos?

Fyy fan så jäkla elak. Inte för att jag tar åt mig såå men ändå. Han är typ 65bast, jävla gubbe.

Nog med de.

Petra har kommit hem i några dagar nu. Så vi pratade och gick en runda i går kväll.
En helt underbar människa, det är de ända man kan säga.
Hoppas hon får det bra nu med allt och sina små äventyr.
Ville igentligen inte att nån skulle veta att jag har skaffat en blogg eftersom det blir som en liten dagbok, men vadå, this is me... take it or live it ;)

petra

Ha de gö bra folks //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0